diumenge, 30 de maig del 2010

Mapa de la PAC 2.2

Aquest ha estat el mapa conceptual de la miniactivitat PAC 2.2:








Els alumnes tenen unes necessitats, volen conèixer les diferents plantes aromàtiques i quines són les seves característiques, perquè serveixen, etc.. construeixen coneixement a través de les representacions mentals, és a dir, acomoden idees i fenòmens nous a les creences i coneixements que tenen, cada alumne construeix el seu propi coneixement a partir de la discussió, el diàleg i la recerca de la informació per Internet i així es donen una multitud de perspectives diferents davant aquest problema plantejat. Les creences i coneixements de la resta de companys influeixen en la nostra manera de pensar ja que la veracitat de les nostres creences són confinades amb les reaccions dels altres mitjançant un procés de negociació del diàleg.


En la història “ Les plantes aromàtiques “, els nens poden arribar a desenvolupar models conceptuals a través del descobriment i plantejant problemes amb hipòtesis explicatives. Només la revisió i reorganització de la informació de les estructures de coneixement existent permetran acomodar les noves teories o confrontar aquestes refusant alguns conceptes o proposicions del sistema conceptual. Així doncs, els alumnes emetem hipòtesis del problema i el professor guia i motiva l’aprenentatge d’aquests proposant activitats adients i ajudant-los a organitzar, exposar, i enregistrar el procés d’argumentació ben estructurat i la creació d’aprenentatges significatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada