diumenge, 30 de maig del 2010

Conclusions PAC 2.5

Són les últimes conclusions! Ja he presentat la darrera activitat de l'assignatura!

Desprès de tanta feina, tant nervis, tot arriba al final!

Aquestes són les meves conclusions:


Desprès de la realització d’aquesta activitat d’aprenentatge mediada per la docent ( mediadora, valgui la redundància! ) i les TIC que partia d’un problema significatiu per als alumnes com què necessito per viatjar a veure el meu amic de Noruega. Volien saber quines eren les característiques i dades més importants del país: on està, relleu, clima, temperatura, costums, tradicions, etc... i poder donar una sorpresa al veure’l. Crec que s’ha realitzat un aprenentatge constructivista, col·laboratiu, conversacional, i reflexiu on cada alumne/a ha construït coneixement a través de les activitats programades, seqüenciades i dirigides a través de l’ús de les TIC ( ordinador amb els diferents programes i eines informàtiques ) i l’ajuda de la mediadora que ha facilitat el procés d’aprenentatge perquè els alumnes esbrinessin i solucionessin els seus petits dubtes, inseguretats, pors, etc...
Partíem d’un problema, quelcom desconegut per l’alumnat que formava part de la seva vida quotidiana de l’escola, estava contextualitzat en l’escola i que, durant el procés de resolució s’ha donat un aprenentatge significatiu amb l’ús de la Tecnologia.
Resoldre un problema és un repte on tots els participants han de negociar, compartir i construir socialment uns coneixements per prendre decisions i superar així els dubtes, pors i neguits i poder modificar i assimilar els nous aprenentatges resolent la hipòtesi plantejada.
Com mediadora de l’activitat he pogut constatar que els meus alumnes han après els continguts i han resolt el problema qüestionat però he de dir que també, jo mateixa, he après del seu procés d’aprenentatge perquè m’han qüestionat preguntes, dubtes, idees i coneixements que jo no coneixia i que he hagut de solucionar buscant informació en altres recursos documentals o entre tots fer-ho conjuntament. Hi ha hagut aprenentatge significatiu per ambdues parts: alumnes i mediadora.
He usat argumentació per transmetre les idees i conceptes que calia però també, els alumnes han après a argumentar les seves idees i raonaments per extreure les conclusions o decisions oportunes per resoldre el problema.
Tots els participants hem sofert un canvi conceptual ja que hem après nous continguts, hem manipulat informació, hem après a destriar allò rellevant de l’irrellevant i s’han obtingut uns resultats positius. L’experiència ha estat positiva per tothom! Hem gaudit de les activitats i hem obtingut un profit: CONÈIXER NORUEGA!!!


Aquí us deixo un "tastet" de tot el procés. Espero les vostres opinions i crítiques. Què em dieu?



http://www.slideshare.net/teresabeaumont/power-noruega-final?from=share_email

http://picasaweb.google.com/108788139837578101874/QueNecessitoPerAnarANoruega#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada