Són les últimes conclusions! Ja he presentat la darrera activitat de l'assignatura!
Desprès de tanta feina, tant nervis, tot arriba al final!
Aquestes són les meves conclusions:
Desprès de la realització d’aquesta activitat d’aprenentatge mediada per la docent ( mediadora, valgui la redundància! ) i les TIC que partia d’un problema significatiu per als alumnes com què necessito per viatjar a veure el meu amic de Noruega. Volien saber quines eren les característiques i dades més importants del país: on està, relleu, clima, temperatura, costums, tradicions, etc... i poder donar una sorpresa al veure’l. Crec que s’ha realitzat un aprenentatge constructivista, col·laboratiu, conversacional, i reflexiu on cada alumne/a ha construït coneixement a través de les activitats programades, seqüenciades i dirigides a través de l’ús de les TIC ( ordinador amb els diferents programes i eines informàtiques ) i l’ajuda de la mediadora que ha facilitat el procés d’aprenentatge perquè els alumnes esbrinessin i solucionessin els seus petits dubtes, inseguretats, pors, etc...
Partíem d’un problema, quelcom desconegut per l’alumnat que formava part de la seva vida quotidiana de l’escola, estava contextualitzat en l’escola i que, durant el procés de resolució s’ha donat un aprenentatge significatiu amb l’ús de la Tecnologia.
Resoldre un problema és un repte on tots els participants han de negociar, compartir i construir socialment uns coneixements per prendre decisions i superar així els dubtes, pors i neguits i poder modificar i assimilar els nous aprenentatges resolent la hipòtesi plantejada.
Com mediadora de l’activitat he pogut constatar que els meus alumnes han après els continguts i han resolt el problema qüestionat però he de dir que també, jo mateixa, he après del seu procés d’aprenentatge perquè m’han qüestionat preguntes, dubtes, idees i coneixements que jo no coneixia i que he hagut de solucionar buscant informació en altres recursos documentals o entre tots fer-ho conjuntament. Hi ha hagut aprenentatge significatiu per ambdues parts: alumnes i mediadora.
He usat argumentació per transmetre les idees i conceptes que calia però també, els alumnes han après a argumentar les seves idees i raonaments per extreure les conclusions o decisions oportunes per resoldre el problema.
Tots els participants hem sofert un canvi conceptual ja que hem après nous continguts, hem manipulat informació, hem après a destriar allò rellevant de l’irrellevant i s’han obtingut uns resultats positius. L’experiència ha estat positiva per tothom! Hem gaudit de les activitats i hem obtingut un profit: CONÈIXER NORUEGA!!!
Aquí us deixo un "tastet" de tot el procés. Espero les vostres opinions i crítiques. Què em dieu?
http://www.slideshare.net/teresabeaumont/power-noruega-final?from=share_email
http://picasaweb.google.com/108788139837578101874/QueNecessitoPerAnarANoruega#
diumenge, 30 de maig del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada